fbpx

אילו נתונים אתם צריכים שמאפשרים עליה בסיווג הקבלנים?

לא קיבלתם את רישיון הקבלן? כספכם יושב לכם בחזרה!*

אם גם אתם רוצים רישיון קבלן במחיר ללא תחרות,

צרו קשר: 052-9096772 או השאירו פרטים ועו"ד רישום קבלנים יחזור אליכם בהקדם!

קבלנים רשומים, או כאלו שנמצאים בעיצומו של התהליך, חוו בעצמם את המורכבות שקיימת בתהליך קבלת רישיון קבלן רשום, כיוון שמדובר בתהליכים בירוקרטיים רבים וארוכים הדורשים את האישורים הרלוונטיים להענקת אסמכתא רשמית כי אותו קבלן רשאי לעסוק בתחום עיסוקו בעבודות הבנייה. דווקא כיוון שענף הבניה הינו תחום מורכב ורגיש מעצם הווייתו, כי הרי הקמה של מבנה דורשת את מיטב בעלי המקצוע כדי לשמור על בטיחותו של המבנה כאשר הוא יאוכלס, משרד הבינוי והשיכון הוא הגוף הממשלתי האחראי לבחון את תהליכי הבנייה שנעשים בפועל – שזהו אחד מהגורמים המרכזיים למורכבות התהליך של קבלן הרישיון.

לכן גם כאשר קבלנים רשומים בעלי רישיון תקף רוצים להגדיל את היקפי העבודה שלהם בפרויקטים בתחום הבניה, עליהם לקבל לצורך כך אישורים נוספים ומחייבים – כיוון שלמעשה מדובר על תהליך של הגדלת סיווג מקצועי. מהו סיווג קבלנים, מה היתרונות בו ואילו נתונים משפיעים על קבלת אישור להגדלת הסיווג?  נענה על כך במאמר הנוכחי.

מהו סיווג קבלנים?

סיווג קבלנים הוא תהליך שכל קבלן רשום צריך לעבור כחלק מתהליכי קבלת הרישיון כדי לקבוע את היקפי העבודה שהוא יבצע בפועל בפרויקטים, כיוון שכל קבלן רשום משויך לדרגות/סיווגים שונים כאשר נבחנת זכאותו לקבלת הרישיון, זאת בהתאם לרמת המקצועיות של אותו בעל מקצוע בענף הבניה. כך למעשה קבלן המחזיק בניסיון של שנתיים בתחום יקבל סיווג נמוך יותר, לעומת קבלן שיש לו ניסיון של שלוש שנים ויותר.

בכדי לקבוע את הסיווג הרלוונטי לכל קבלן, רשם הקבלנים מדרג כל אחד מהם על פי שלושה נתונים – אותיות, מספרים קוד ענף בניה בו הקבלן עוסק. לכן קבלנים שרוצים להעלות את הסיווג שלהם זקוקים לשינוי של נתונים אלו.

מה היתרונות שיש בעלייה בסיווג הקבלנים?

עלייה בסיווגו של הקבלן מעידה על הרחבת הידע והמקצועיות שלו בתחום ענף הבניה בו הוא מתמחה, וכן גם על האפשרות להרוויח יותר מעבודותיו כעת שהוא צבר ניסיון רב יותר ורשאי לגשת לביצוע של עבודות ופרויקטים שונים בהיקפים כספיים גבוהים ומשמעותיים יותר.

אלו פרמטרים משפיעים על האפשרות לעלייה בסיווג?

כאמור, עלייה בסיווג הקבלנים משמעותה שינוי נתוני דרגות הסיווג שנקבעות על ידי רשם הקבלנים במעמד מתן רישיון קבלן רשום. לכן על הקבלן הרשום לבצע עבודות קבלניות ופרויקטים בהיקפים גדולים יותר מאלו שביצע בשנה האחרונה בה נקבע לו הסיווג הקודם, כך שלאחר הגשת בקשה להגדלת סיווג ובחינת סוג הפרויקט שהוא ביצע, רשם הקבלנים יוכל לאשר לו את הגדלת הסיווג וכך ביצוע עבודות בהיקפים גדולים יותר ואפשרות להרוויח יותר כסף.

מה עושים לאחר השגת הפרמטרים הדרושים כדי לעלות בסיווג הקבלנים?

לאחר צבירת ניסיון וביצוע עבודות בהיקפים גדולים יש להציג את המסמכים הרלוונטיים לרשם הקבלנים, זאת כדי להוכיח כי אותו קבלן השיג את הפרמטרים הנדרשים כדי להעלות את סיווגו המקצועי. בכדי לייעל את התהליך של הגדלת סיווג רישיון קבלן רשום, מומלץ להיעזר בליווי וייעוץ מקצועי של עורך דין רישום קבלנים.

5 דברים שחייבים לדעת לפני שבוחרים קבלן שיפוצים
Call Now Buttonחייגו עכשיו!