fbpx

טופס בקשה לקבלת היתר להעסקת עובדים פלסטינים בענף התעשייה והשירותים

לא קיבלתם את רישיון הקבלן? כספכם יושב לכם בחזרה!*

אם גם אתם רוצים רישיון קבלן במחיר ללא תחרות,

צרו קשר: 052-9096772 או השאירו פרטים ועו"ד רישום קבלנים יחזור אליכם בהקדם!

טופס בקשה לקבלת היתר להעסקת עובדים פלסטינים בענף התעשייה והשירותים

שוק העבודה בישראל הוא גדול ומגוון, כאשר מוצעות ללא הפסקה מודעות דרושים בעבודות כאלו ואחרות עבור אזרחים ישראלים שמחפשים תעסוקה ואפשרות לקבלת שכר חודשי קבוע. יחד עם זאת יש לא מעט מקרים בהם מעסיקים שוכרים את שירותיהם של עובדים שאינם מחזיקים באזרחות ישראלית, כמו עובדים פלסטינים שמתגוררים בשטחי הרשות הפלסטינית.

להעסקת עובדים פלסטינאים יש יתרונות שונים עבור מעסיקים, ובמאמר הנוכחי נרחיב עליהן ועל הדרך בה מעסיקים יכולים לקבל היתר להעסקתם בצורה חוקית ורשמית על פי חוקי העבודה שחלים במדינת ישראל.

מי רשאי להעסיק עובדים פלסטינים?

מדינת ישראל מאפשרת למעסיקים להעסיק עובדים פלסטינים רק לאחר הגשת טופס בקשה לקבלת היתר להעסקת עובדים פלסטינים בענף התעשייה והשירותים, או ענפי עבודה אחרים כמו חקלאות, בנייה וכו' שלכל אחד מאלו יש להגיש טופס ייעודי של בקשה לקבלת היתר העסקה.

במקרה של העסקת עובדים פלסטינים בענף התעשייה והשירותים, רק מעסיקים יכולים להגיש את הבקשה הזו דרך פתיחת הזמנה בשירות התעסוקה. יש לציין כי על המעסיקים שמגישים את הבקשה לנסות לאתר תחילה עובדים מתאימים בקרב אזרחים ישראלים, ורק לאחר שמכסת העובדים שנמצאה איננה מתאימה לדרישותיהם הם רשאים להגיש בקשה להעסקת עובדים פלסטינים.

מה היתרונות שיש בהעסקת עובדים פלסטינים?

אחד מהיתרונות הבולטים שיש בהעסקת עובדים פלסטינים הוא האפשרות להשגת כוח עבודה זול, בהשוואה לשכר העבודה של עובדים יהודים/אזרחים ישראלים. שכר העבודה היומי שעובד פלסטיני מקבל נע בסביבות ה-250 ₪ לכל יום עבודה, ואותו שכר יכול להיות מוכפל לפעמים במקרה של עובדים ישראלים.

נוסף לגובה השכר, עובדים פלסטינים נחשבים כבעלי מיומנות טובה יותר בתחומי עבודה שונים, וכן חריצותם בעבודה כדי להוכיח את יעילותם בעבודה עבור המעסיקים ששכרו את שירותיהם.

כיצד קבלני בניין יכולים לקבל היתר להעסקת עובדים פלסטינים?

כפי שציינו קודם, ישנם ענפי תעסוקה נוספים המאפשרים למעסיקים להעסיק עובדים פלסטינים, כמו מעסיקים שעובדים בתחום הבנייה. מדובר על קבלני בנייה שקיבלו רישיון של קבלן רשום, והם רשומים כקבלנים מוסמכים בפנקס הקבלנים של רשם הקבלנים. בכדי שקבלני הבניין יוכלו להעסיק עובדים פלסטינים, עליהם להגיש טופס בקשה ייעודי לקבלת היתר להעסקת עובדים פלשתינאים בענף הבניין, וכן כאמור להיות רשומים כקבלנים רשומים ברשם הקבלנים.

מה כרוך בהגשת בקשה להכרה כקבלן רשום בפנקס הקבלנים הארצי?

כיוון שעובדים פלסטינים מהווים כוח עבודה זול, איכותי, מיומן ומקצועי ישנם קבלנים רבים שמעוניינים לשכור את שירותיהם ולכן פועלים כדי לקבל רישיון קבלן רשום. לשם כך עליהם להגיש בקשה לרישום דרך רשם הקבלנים, לעמוד בתנאי הסף המחייבים הבוחנים מקצועיות וניסיון ולקבל על עצמם את הפיקוח המתמיד שנעשה עליהם מצד מחלקת רשם הקבלנים.

תהליך הוצאת רישיון של קבלן רשום יכול להיות מורכב וארוך, ולכן באמצעות פנייה לעו"ד רשם קבלנים ניתן לייעל את התהליך ולקבל בסופו של דבר את הזכאות להעסקת עובדים פלסטינים.

 

טופס בקשה לקבלת היתר להעסקת עובדים פלסטינים בענף התעשייה והשירותים
Call Now Buttonחייגו עכשיו!