fbpx

חידוש רישיון קבלנים: האם יש צורך בחידוש, ומתי?

לא קיבלתם את רישיון הקבלן? כספכם יושב לכם בחזרה!*

אם גם אתם רוצים רישיון קבלן במחיר ללא תחרות,

צרו קשר: 052-9096772 או השאירו פרטים ועו"ד רישום קבלנים יחזור אליכם בהקדם!

חידוש רישיון קבלנים: האם יש צורך בחידוש, ומתי

כל קבלן רשום יודע שהתהליך שהוא עבר להוצאת רישיון קבלן הוא ארוך, מייגע, יקר ולעיתים אף מתיש אך לחלוטין שווה את זה – כיוון שכך הקבלן מקבל את האסמכתא הרשמית למקצועיות שלו מטעם משרד הבינוי והשיכון, את האפשרות והזכאות לגשת לביצוע פרויקטים גדולים וריווחים יותר, וכן גם לאישוש האמינות והמקצועיות שלו בפני קהל הצרכנים הפרטי, עסקי וציבורי שזקוק לקבלן מקצועי עם רישיון תקף לביצוע עבודות קבלניות שונות.

על מנת שקבלן יוכל לבצע עבודות ופרויקטים שונים, עליו להחזיק ברישיון תקף המוענק לו מטעם רשם הקבלנים. רישיון זה ניתן לקבלנים לאחר בחינת עמידת בתנאים שונים, אך רישיון זה נחשב למעשה לרישיון זמני בלבד ולכן על כל קבלן לחדש אותו בזמן כדי להמשיך בעבודתו המפוקחת והמשתלמת.

חידוש רישיון קבלנים – מה זה אומר?

כאמור, רישיון קבלן רשום ניתן לקבלנים שעמדו בתנאים שהציבה מחלקת רשם הקבלנים מטעם משרד הבינוי והשיכון, אך הוא ניתן להם לזמן מוגבל בלבד הכולל תאריך פקיעת תוקפו. בדרך כלל קבלנים נדרשים לחדש את הרישיון שלהם בכל שנתיים, אך ישנם קבלנים שמקבלים את הרישיון שלהם לתקופת זמן של 3 שנים.

על מנת שקבלן יוכל להמשיך לבצע את עבודתו בצורה חוקית, עליו לשאת ברישיון של קבלן רשום שנמצא בתוקף. רישיון שאינו בתוקף מבטל את כל זכאויותיו של הקבלן, וכדי לקבל אותן חזרה עליו לחדש את הרישיון שהוא מחזיק מול מחלקת רשם הקבלנים.

באילו מקרים עולה הצורך בחידוש רישיון הקבלן?

חידוש הרישיון של קבלן רשום לא נעשה באופן אוטומטי, כיוון שרשם הקבלנים צריך לבחון כל קבלן בצורה פרטנית, לוודא שהוא עבד במסגרת הזכויות שלו במהלך כל תקופת החזקת הרישיון ולא קיימות נגדו תלונות או תביעות. כתוצאה מהפיקוח שרישיון קבלן רשום נושא עימו, על כל קבלן לחדש את הרישיון שהוא מחזיק על פי תאריך התוקף שמצוין על גבי התעודה. 

מידע זה מסונכרן גם עם המידע שמופיע על כל קבלן בפנקס הקבלנים, ולכן קהל הצרכנים חשוף לכל המידע שקשור לתוקף הרישיונות של קבלנים והאם כדאי להם לשכור את שירותיהם או שהם עובדים בניגוד לחוק.

כיצד ניתן לחדש רישיון של קבלן רשום?

תהליך חידוש רישיון קבלנים נעשה מול מחלקת רשם הקבלנים, בדומה לתהליך הראשוני שהקבלן עבר לצורך הנפקת רישיון קבלן רשום. בשונה מההליך הראשוני, הקבלן איננו יצטרך להציג מסמכים ואישורים המעידים על הניסיון וההשכלה שלו בתחום – אלא מסמכים שמעידים על עמידה בפרמטרים שנקבעו לכל קבלן שרוצה לחדש את הרישיון, ולאחר אישור הרשם קבלה של רישיון מחודש לתקופה של שלוש שנים נוספות.

כיוון שההליך של חידוש רישיון קבלן בירוקרטי ומורכב כמו תהליך ההנפקה הראשוני של הרישיון, ההמלצה היא לבצע חידוש רישיון קבלן באמצעות עורך דין רישום קבלנים.

 

חידוש רישיון קבלנים: האם יש צורך בחידוש, ומתי
Call Now Buttonחייגו עכשיו!